חפש בבלוג זה

יום שבת, 26 ביוני 2010

ראיון של רוברט ♥

מאתר :עכבר העיר
כתבה:ברוקס בארנס
ניו יורק טיימס


רוברט פטינסון נהפך לאליל נעורים בזכות
העיבוד הקולנועי של "דמדומים", אבל חושש שזה מה שיפגע בקריירה שלו. לקראת צאת הסרט השלישי בסדרה הוא מספר איך הוא מתמודד עם הצהובונים ולמה היה רוצה לעבוד עם טוד סולונדז

אנשי יחסי הציבור של אולפני "סאמיט אנטרטיינמנט" עושים את מרב המאמצים לקדם את הסרט השלישי בסדרת "דמדומים" (שיעלה בישראל ובארצות הברית בסוף השבוע הבא), אבל בכל זאת נאלצתי להמתין יותר מחודש לראיון עם הכוכב הגדול. רוברט פטינסון, כך אמרו מומחים שונים, היה נתון בלוח זמנים כאוטי של צילומי הגרסה הקולנועית של "מים לפילים", הסרט הגדול ביותר שלו עד כה פרט לסדרת סרטי "דמדומים".

זה בסדר גמור. הבחור צריך לעבוד. אבל פטינסון לא היה נלהב במיוחד לדבר בפעם המי יודע כמה על אדוארד קאלן, הערפד הרגיש שהוא מגלם גם ב"דמדומים 3: ליקוי ירח". כשהצליח לברוח לבסוף לרגע מהקרקס (והכוונה היא לאתר הצילומים של "מים לפילים", ולא להמון הפפראצי והנערות הנרגשות שמקיפות אותו בדרך כלל), נדמה כי הוא סובל משחיקת "דמדומים".

"זה לפעמים קצת משעמם", הוא אומר בקול רך בראיון עמו בניו יורק. הוא מתייחס הן לגילומו של ערפד שלא משתנה גם כשהזמן חולף והן לדיון בחשיבותה התרבותית של תופעת "דמדומים". למזלם של המעריצים ולצערו, כך נראה, צילומי סדרת "דמדומים" יסתיימו בעוד שבעה חודשים, אבל החלק הרביעי (והאחרון) של העיבוד הקולנועי לרומן של סטפני מאייר, "Breaking Dawn", פוצל לשני חלקים, כך שפטינסון יהיה עסוק בקידום החלק האחרון של הסרט גם בקיץ 2012.

אל תבינו אותו לא נכון: פטינסון, בן 24, מודע לחלוטין לכך שכנראה לא היתה לו קריירה בלי מעריציה המושבעים של הסדרה. עד אז הוא היה בעיקר מוכר בזכות "הארי פוטר וגביע האש" ו"הארי פוטר ומסדר עוף החול", שם גילם את סדריק דיגורי שנידון למוות.

הצלחה כה גורפת בתוך זמן כה מועט בהוליווד - "דמדומים" ו"דמדומים 2: ירח חדש" גרפו הכנסות בסך 1.1 מיליארד דולר בבתי הקולנוע ברחבי העולם - היא חלומו של כל שחקן צעיר ורק מעטים משיגים אותה. אבל התהילה העולמית שהגיעה בעקבות הסדרה השאירה אותו בהלם רגשי. פטינסון, שנרדף על ידי הצהובונים ("רוברט פטינסון הסתפר!" נזעק באחת הכותרות), החליף שישה בתי מלון בחודש וחצי ששהה בלוס אנג'לס לצורך צילומי "מים לפילים".


הוא בא לבית הקפה חבוש בכובע מצחייה ומשקפי שמש שהסתירו את שערו ואת פניו היפים, ומיד הטיל וטו על המקום שבחר בשבילו איש יחסי ציבור, לצורך שמירה על פרטיותו. "קריס מתמודדת הרבה יותר טוב ממני עם צלמים", אמר פטינסון על הכוכבת המשחקת לצדו בסדרת "דמדומים", קריסטן סטיוארט, אחרי שהתפשר לבסוף על פינה מוסתרת בשיחים גבוהים. "למדתי להיות משוחרר יותר, אבל זה עדיין מטריד אותי", הוא אומר. "ככל שאתה נחשף יותר, כך אנשים שונאים אותך יותר. נראה שבצהובונים כבר לא יודעים מה לכתוב כי הם כבר מיצו את כל השערוריות".

סוג של מוזרות

פטינסון חושש גם מכך שהוא יתויג כאליל נעורים ותו לא. מובן שהוא מצטיין בתפקידו החיוור בסדרה הדביקה "דמדומים", כפי שעולה בבירור מהחיבוק האמיץ והחם שקיבל מלגיוני המעריצים של מאייר - הספרים נמכרו ביותר מ-100 מיליון עותקים מאז 2005, אבל פטינסון אומר שהוא משתוקק לגלם "דמויות שהן לא פארודיות", והוא ישמח לשחק בקומדיה של טוד סולונדז ("אושר", "ברוכים הבאים לבית הבובות"). הוא גם היה רוצה קריירה כמו של חואקין פיניקס, שמגלם תפקידים לא שגרתיים (וגם זה רק בזמן שהוא בוחר לעמוד מול המצלמות ולא להתעסק בדברים אחרים, כמו מוסיקה).

עד כה היה עסוק פטינסון, שנולד בלונדון, בגילום תפקידים שנדמה כי הדבר היחיד שמחבר ביניהם הוא סוג כזה או אחר של מוזרות. ב"מים לפילים", עיבוד לרומן של שרה גרואן, הוא משחק וטרינר שהוריו נהרגו והוא מצטרף לקרקס שפעל בזמן השפל הגדול. בסרט העצמאי "בל אמי", המבוסס על רומן מאת מופסאן, הוא משחק לצד אומה תורמן וכריסטינה ריצ'י בתפקיד של גבר המטפס במעלה הסולם החברתי בפאריס לאחר שהוא מנצל נשים עשירות. פטינסון ישחק גם ככל הנראה במערבון "Unbound Captives", בתפקיד שבו יידרש לדבר כמעט אך ורק בשפה של שבט הקומנצ'י.

"הוא צריך להיזהר שהתדמית של אליל נעורים לא תדבק בו", אומרת ג'נין בייסינגר, ראש המחלקה ללימודי קולנוע באוניברסיטת וסליאן בקונטיקט ומחברת הספר "The Star Machine". "השאלה היא אם הצופים יהיו מוכנים לראות אותו מגלם תפקיד אחר", היא מוסיפה ומספקת דוגמאות: כריסטופר אטקינס, שהתפרסם (עם ברוק שילדס) ב"הלגונה הכחולה", אבל נשכח במהירות כשגילם תפקידים אחרים; קורי פלדמן והשחקנים האחרים ב"נשיכות קטנות"; גם על זאק אפרון שיופיע בסרט "Charlie St. Cloud" שייצא בחודש הבא נגזר הדין. הוא סירב לשחק בגרסה מחודשת ל"פוטלוס" מחשש שהסרט דומה מדי לסרטו "היי סקול מיוזיקל".

"רוב הבחורים שיש להם מראה של אלילי נעורים לא גדלים להיות גברים מחוספסים ומובילים", אומרת בייסינגר. אבל יש גם תקווה: לאונרדו דיקפריו, שההערצה שהצופים רחשו לו לאחר "טיטאניק" היא הדבר הקרוב ביותר למה שפטינסון חווה הצליח להתפתח בזכות גילום תפקידים קשוחים ובזכות שיתוף פעולה עם מרטין סקורסזה בסרטים כגון "הטייס", "השתולים" ו"שאטר איילנד".

ב"מים לפילים", שבו משחקים גם ריס ויתרספון וכריסטוף וולץ ("ממזרים חסרי כבוד"), מגלם פטינסון תפקיד שעשוי להפנות אליו תשומת לב משמעותית ולאתגר את הדעות הרווחות כיום ביחס לטווח התפקידים שהוא מסוגל לשחק. ניכר בו שהוא נהנה לעבוד על משהו אחר. הוא מתעורר לחיים כשמדברים על הצילומים, ומזכיר סצינה שבה אריה אמור לנשוך את ידו וסצינה אחרת שבה הוא נאלץ לגרוף במשך שעות צואת סוסים.

"נדמה שכולם שם זכו באוסקר חוץ ממני", הוא אומר על המפיקים ועל השחקנים. הרבה תקוות תלויות ב"מים לפילים" משום שכל הסרטים האחרים שפטינסון השתתף בהם פרט לסדרת "דמדומים" איכזבו או נכשלו בקופות. הדרמה דלת התקציב "זכרי אותי לנצח" שיצאה לאקרנים במארס הכניסה רק 19 מיליון דולר בצפון אמריקה. היו שהביעו חשש כי פטינסון אינו מסוגל להוביל להצלחתו של סרט פרט ל"דמדומים". הקו-פרודוקציה הספרדית-הבריטית "Little Ashes" שבה גילם פטינסון את סאלוודור דאלי שטוף הזימה (ושצולם לפני "דמדומים") יצאה בהפצה מוגבלת בארצות הברית. העצה היחידה שיש לוותיקי הוליווד לתת לפטינסון היא להמשיך לעשות את מה שהוא עושה.

יש לו אתגר

"להמשיך לבחורת פקידים שונים ולהמשיך לקחת סיכונים שבסופו של דבר ישתלמו", מציע אלן קולטר, שביים את "זכרי אותי לנצח". "אנשים שלא מוכנים לראות אותו בשום תפקיד אחר פרט לאדוארד קאלן ייכנעו בסוף".

אחת הבעיות של פטינסון היא שהוא מגלם ערפד. הסרט היחיד שמזכיר בצורה כלשהי את "דמדומים" מבחינת פופולריות והמשכיות הוא "הארי פוטר". אבל לדניאל רדקליף התאפשר לגדול עם הזמן, ואילו פטינסון מגלם ב"דמדומים" ערפד שלא גדל, אפשר לומר במידה רבה שהוא תקוע. "אני מקווה שזה לא יתחיל להיראות מגוחך", הוא אומר ומתייחס לאפשרות שימשיך לשחק את אותה דמות.

הסרט השני בסדרת "דמדומים" עסק ברובו בחיבור בין בלה, תלמידת התיכון הקודרת (סטיוארט) וג'ייקוב, איש הזאב (טיילור לאוטנר, לרוב בלי חולצה). הסרט השלישי, שצולם בתקציב של 68 מיליון דולר בבימויו של דייוויד סלייד, עוסק במשולש: סטיוארט, חברה הערפד, והמעריץ שלה, איש הזאב. "ככל שעבר הזמן פטינסון התחבר יותר לדמות", אומר המפיק ויק גודפריי. "הוא בטוח יותר בעצמו, אבל עדיין יכול להיות חסר ביטחון. אחרי כל סצינה שמצולמת הוא אומר ‘הו, אלוהים, זה היה נורא'".

לפי שעה אין סימני דעיכה בקדחת "דמדומים". המכירות המוקדמות לסרט השלישי שוות לאלה של השני, ומספר שיתופי הפעולה העסקיים הוא עצום (ברגר קינג, וולוו ועוד). לדברי מומחים, המותג צומח, אבל שני הסרטים הראשונים יצאו לאקרנים בשנת הלימודים, והתקווה היא שבסוף השבוע של 4 ביולי ההכנסות יגמדו סרטים אחרים. לפטינסון לא יהיה זמן לנתח את הנתונים והוא ייצא לחופשה בת שישה חודשים, בדיוק מה שגודפריי חושב שהשחקן הצעיר זקוק לו. העבודה על הסרט הרביעי, "Breaking Dawn", תחל באוקטובר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגיבו...

braking dawn!